.


Hann inte blogga igår så berättar lite vad vi gjorde på nyår, igår och idag.
Nyår
Vi skulle igentligen till min pappas kompis som bor här men hans fru är gravid så jag vet inte om hon skulle föda eller vad det var men vi åkte iaf inte dit för att hon inte mådde bra. Så vi åkte först in till stranden Naiharn för att vi skulle kolla hur stranden var. Sen så åkte vi till en resturang som låg vid vattnet vid en bro. Där kollade vi på fyvärkerierna och åt.
Måndag
På måndagen så var vi mest på stranden fast vi vaknade rätt sent eftersom dom flesta av oss inte hade sovit så bra på planet (jag sov inget alls på planet) och vi hade varit vakna länge. Vi kom alltså iväg väldigt sent vid 3 tiden. Vi tog först ett snabbt dopp och sedan gick till en salong eller vad man ska kalla det. Där såna fiskar sög/åt upp allt död hud som var på fötterna sen fick fotmassage och dom målade tånaglarna os.v. Sen åkte vi till Patong vilket tog 35 minuter. Vi gick runt och kollade på kläder och sen åt vi där. 
Idag 
Idag åkte vi till stranden vi 10 tiden. Vi solade och badade till typ klockan 3 sen åt vi lunch. Vi gick sen upp till den salongen som vi var på igår och vi fick massage. Sen åkte vi hem för att klockan var typ 4 och vi skulle in till någon marknad kl 7. Vi blev iaf körda av han som äger salongen (han kom från holland, trevlig ; )  Jag & julle badade i poolen i typ en timme och sen så var vi tvugna att göra vi oss. Vi åkte iaf till Phuket town som ligger ca 15 mintuer ifrån där vi bor. Vi shoppade lite där och sen åt vi eller alla andra åt inte jag för jag var inte hungrig :)
Sen nu är vi hemma och alla har typ gått och lakt sig klockan är 00.16 och vi ska upp tidigt imorgon för att vi ska till stranden. Idag har jag också bränt mig på väldigt konstiga ställen som på fötterna och på händerna. Har fått lite färg i ansiktet också.

Trafiken är helt galen här dom kör helt öh ja :) Men alla är jätte snälla. Vi såg iaf fiskar i havet idag flera stycken faktiskt men ingen tror på mig att jag sågen en elefant påväg till vårt hus från flygplatsen. Sen vaknar jag också varje morgon kl 5 för att alla tuppar i området (typ 5 st) börjar gala. Alla är helt trevliga här när man går förbi så ska alla säga hello och alla småbarn tycker det är jätte roligt att säga hej. Hoppas ni har det bra i svergie iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0